۱۳۹۳ بهمن ۲۰, دوشنبه

لوح انجمن جهانی نفرولوژی به پدر علم نفرولوژی ایران«پروفسور بهروز برومند» اعطا می‌شود

پروفسور بهروز برومند از سوی کمیته مرکزی و کمیته بورد انجمن جهانی نفرولوژی به عنوان پایه‌گذار و پیشگام دانش بیماری‌های کلیه و نفرولوژی شناخته شد.به گفته رئیس انجمن جهانی نفرولوژی، همزمان با برگزاری نشست سالیانه انجمن بین‌المللی بیماری‌های کلیه (ISN) لوح این انجمن به پدر علم نفرولوژی ایران اعطا می‌شود.
برخی پزشکان عرب تبار و متخصصان سایر کشورهای خاورمیانه امید زیادی به کسب این افتخار بزرگ داشتند، اما سرانجام کمیته مرکزی انجمن جهانی نفرولوژی دکتر برومند را شایسته دریافت این لوح سپاس شناخت.

بر اساس این گزارش، دکتر بهروز برومند در سال ۱۳۱۹ در قائم شهر متولد شده است. او دوران ابتدایی را در قائم شهر و متوسطه را در دبیرستانهای راهنما و ادیب تهران به پایان برد. در دوران دانش‌آموزی متولی شبکه‌های دانش آموزان حزب ملت ایران بود. وی دکترای پزشکی را از دانشگاه تهران و تخصص داخلی را از دانشگاه جورج تاون امریکا دریافت کرد.
برومند در دوران تحصیل در دانشکده پزشکی دانشگاه تهران در فعالیت‌های آزادی خواهانه دانشجویی شرکت می‌کرد. او سرپرست گروه دانشجویان وابسته به حزب ملت ایران و عضو نخستین کمیته دانشگاه جبهه ملی ایران بود. وی سه بار و هر بار به مدت دو ماه زندانی شد.